1. Alles is mogelijk
In de wereld van 3D animatie zijn geen grenzen zoals je die in het echte leven wel kent. Je kunt met een 3D animatie jouw product namelijk op iedere gewenste manier en op iedere gewenste plek laten zien.
Zo kan je voor jouw product ook een zogeheten “Exploded View” creëren. Hierbij kan je het product “uit elkaar halen” en alle onderdelen los van elkaar laten zien. Zo krijgt de kijker een goed idee van hoe het product is opgebouwd.
Op deze manier kan je ook verschillende onderdelen extra uitlichten door ze bijvoorbeeld groter te maken of in te zoomen op deze onderdelen.
Met zo’n “Exploded View” kan je ook heel nauwkeurig alle losse onderdelen bij een laten komen. Zo kan je in real-time zien hoe het product in elkaar gezet wordt.
Met deze nauwkeurige en ongelimiteerde manier van presentatie geef je jouw klanten nog meer inzicht in jouw product en dus ook meer reden waarom ze jouw product zouden moeten kopen.
2. Professionele presentatie
Dit voordeel staat eigenlijk hand in hand met het vorige voordeel. Doordat je zo’n nauwkeurige en ongelimiteerde presentatie van jouw product kan geven laat je zien dat jullie geen doorsnee bedrijf zijn.
Je profileert jezelf namelijk als een bedrijf dat die extra stap zet die de concurrent niet zet. Zo onderscheidt je jezelf en straal je professionaliteit uit.
Iets wat jouw klanten natuurlijk weer extra vertrouwen geeft, twijfel weghaalt bij hun beslissing tot aankoop en dus conversie verhoogd.
3. Wijzigingen zijn makkelijk aan te brengen
Als je eenmaal een 3D Animatie van jouw product hebt ontwikkelt zijn wijzigingen vrij eenvoudig aan te brengen.
Denk dan aan het uitbrengen van bijvoorbeeld een nieuwe kleur variant. In plaats van dat je eerst moet wachten op de productie van een nieuwe variant, een foto shoot moet inplannen en de foto’s moet bewerken en exporteren, kan de kleur nu direct aangepast worden in het bestaande document en geëxporteerd worden.
Dit bespaart je niet alleen geld maar ook een hele hoop tijd!
Daarbij zijn al deze voordelen ook toepasbaar bij een nog niet bestaand product.
Als jij een product al wilt presenteren maar nog geen werkend product hebt, dan is een 3D Animatie de perfecte oplossing!