ROAS

Break Even ROAS Calculator

Bereken eenvoudig de Break Even ROAS voor jouw product

Kosten per product
Inkoopkosten (incl. BTW)
BTW
Indien je BTW over de inkoopkosten terug krijgt, kan je dat hier selecteren.

Wil je de BTW buiten beschouwing laten?
Zet dan alle velden op "Geen"
Verzendkosten (incl. BTW)
BTW
Indien je BTW over de verzendkosten terug krijgt, kan je dat hier selecteren.

Wil je de BTW buiten beschouwing laten?
Zet dan alle velden op "Geen"
Transactiekosten (incl. BTW)
BTW
Indien je BTW over de transactiekosten terug krijgt, kan je dat hier selecteren.

Wil je de BTW buiten beschouwing laten?
Zet dan alle velden op "Geen"
Andere kosten (incl. BTW)
BTW
Indien je BTW over de andere kosten terug krijgt, kan je dat hier selecteren.

Wil je de BTW buiten beschouwing laten?
Zet dan alle velden op "Geen"
Totale kosten per product €0,00
Omzet per product
Omzet (incl. BTW)
BTW
Indien je BTW over de omzet moet afstaan, kan je dat hier selecteren.

Wil je de BTW buiten beschouwing laten?
Zet dan alle velden op "Geen"
Totale omzet per product €0,00
Break Even ROAS
0.00

In het eerste gedeelte van de calculator vul je alle kosten in, samen met de juiste BTW categorie van jouw product.

 

Dan in het tweede gedeelte van de calculator doe je hetzelfde alleen dan met de omzet.

 

Vervolgens zullen de totalen bij elkaar opgeteld worden en in de onderste kolom zal de Break Even ROAS automatisch verschijnen.

 

Indien je een nieuwe berekening wilt doen, klik je op de knop “Resetten” en kan je nieuwe gegevens invullen.

Waarom is de Break Even ROAS zo belangrijk?

Het berekenen van de Break-even ROAS is erg belangrijk.

 

Facebook geeft namelijk per campagne, advertentieset en advertentie aan wat hiervan de ROAS is.

Je kan op alle verschillende niveaus dus bijhouden hoe effectief dat gedeelte is van jou Facebook Advertenties.

 

Een ROAS van 1 betekent dat je precies evenveel geld uitgeeft als dat je conversie oplevert.

 

Geef je €10 uit om een product van €10 te verkopen, dan zal Facebook een ROAS aangeven van 1.

 

Simpel gezegd betekent dit dus dat je quitte speelt.

 

Echter moet je natuurlijk ook rekening houden met andere kosten.
Bijvoorbeeld inkoopkosten, verzendkosten, transactiekosten, de BTW, en misschien nog wel andere kosten.

 

Hier komt de Break Even ROAS te pas.

Het berekenen van de Break-even ROAS is erg belangrijk.

 

Facebook geeft namelijk per campagne, advertentieset en advertentie aan wat hiervan de ROAS is.

 

Je kan op alle verschillende niveaus dus bijhouden hoe effectief dat gedeelte is van jou Facebook Advertenties.

 

Een ROAS van 1 betekent dat je precies evenveel geld uitgeeft als dat je conversie oplevert.

 

Geef je €10 uit om een product van €10 te verkopen, dan zal Facebook een ROAS aangeven van 1.

 

Simpel gezegd betekent dit dus dat je quitte speelt.
Echter moet je natuurlijk ook rekening houden met andere kosten.

 

Bijvoorbeeld inkoopkosten, verzendkosten, transactiekosten, de BTW, en misschien nog wel andere kosten.

 

Hier komt de Break Even ROAS te pas.

Maar hoe bereken je de Break Even ROAS dan?

Je neemt hier al je kosten bij elkaar, en aan de hand van de volgende formule reken je uit vanaf welke ROAS een campagne dus winstgevend is.

 

De formule:

Totale omzet per product / (Totale omzet per product – Totale kosten per product) = Break Even ROAS

 

Voorbeeld:

Stel je verkoopt een product voor €30, de inkoop kosten zijn €8 & de verzendkosten zijn €2.

 

30 / (30 – (8+2)) = 1.5

Dat betekent dus dat je voor iedere campagne die een ROAS hoger dan 1.5 heeft, winst maakt.

 

Let op;
we hebben in dit voorbeeld niet de BTW meegenomen

 

Heb je niet zo’n zin om zelf te rekenen?

Of ben je bang dat je een foutje maakt en wil je een accuratere berekening, waar je ook de BTW meerekent?

 

Dan kan je heel gemakkelijk gebruik maken van onze online Break Even ROAS Calculator.

Je neemt hier al je kosten bij elkaar, en aan de hand van de volgende formule reken je uit vanaf welke ROAS een campagne dus winstgevend is.

 

 

De formule:

 

Totale omzet per product / (Totale omzet per product – Totale kosten per product) = Break Even ROAS

 

 

Voorbeeld:

 

Stel je verkoopt een product voor €30, de inkoop kosten zijn €8 & de verzendkosten zijn €2.

 

 

30 / (30 – (8+2)) = 1.5

 

Dat betekent dus dat je voor iedere campagne die een ROAS hoger dan 1.5 heeft, winst maakt.

 

 

Let op;

we hebben in dit voorbeeld niet de BTW meegenomen

 

Heb je niet zo’n zin om zelf te rekenen?

 

Of ben je bang dat je een foutje maakt en wil je een accuratere berekening, waar je ook de BTW meerekent?

 

 

Dan kan je heel gemakkelijk gebruik maken van onze online Break Even ROAS Calculator.

De conversie van jouw website verbeteren?

Download hier onze gratis checklist en optimaliseer jouw website voor een betere conversie!

*We versturen de checklist per e-mail