Bij Naveed is een Pakistaanse Takeaway en broodjes zaak die een oplossing nodig had voor het verwerken van online bestellingen.

 

Om de hoge marges van platformen als Thuisbezorgd te vermijden is er besloten dat er een eigen website moest komen.

 

De website is zo ontworpen dat wanneer er bezoekers zijn die meer willen weten over het bedrijf of interesse hebben in een catering service, dit kunnen vinden op de homepage.

 

Maar om het gebruiksgemak van de bezoekers soepel te laten verlopen staat het doel; een bestelling plaatsen centraal.

Tijdlijn

Website ontwikkeling

Hoe wij te werk zijn gegaan

Kennismaking

Tijdens de kennismaking hebben wij de wensen te horen gekregen en daarbij een aantal mogelijke opties besproken.

Opstellen van het plan

Na de kennismaking hebben we besloten om een paar belangrijke basiskenmerken van Thuisbezorgd over te nemen zoals een simpele en overzichtelijke website & de slider met alle categorieën voor een snelle navigatie.
Na goedkeuring van Bij Naveed zijn we direct aan de slag gegaan met het ontwerp van de website.

Ontwerp

In de ontwerp fase hebben wij eerst een schets opgesteld van de website opbouw.
Nadat wij tevreden waren met de opbouw en een akkoord hadden van Bij Naveed zijn we begonnen met het visuele ontwerp.
Als eerste hebben wij de home pagina ontworpen, toen Bij Naveed ook tevreden was met dat resultaat zijn we van daaruit verder gegaan met de rest van de website.

Feedback

Toen het ontwerp volledig was, had Bij Naveed een goed beeld van hoe de website er uiteindelijk uit ging zien.
Na het officiële feedback moment en de laatste paar wijzigingen die hier uit voort kwamen zijn we begonnen met het ontwikkelen van de functionele website.

Ontwikkeling

Tijdens deze ontwikkelingsfase kwam het ontwerp echt tot leven en begon er echt een functionerend product tot stand te komen.
In dit gedeelte het van het proces was er weinig communicatie nodig met de klant omdat we precies wisten wat we moesten bouwen.

Afronding & lancering

Tijdens de afronding waren er nog twee secties bijgekomen die vooraf niet besproken waren.
Nadat ook deze twee secties (de catering sectie en een uitbreiding op de Over Naveed pagina) toegevoegd waren was de website perfect.

Vanaf dat moment was het wachten op goedkeuring van de betalingsprovider zodat er ook daadwerkelijk betalingen ontvangen konden worden.
Toen die eenmaal goedgekeurd was konden wij alles nalopen om te testen en hebben wij de klant begeleid met het opnemen en verwerken van de eerste bestellingen.

Extra: Support

7 dagen lang na de lancering van de website hebben wij de bezoekers geanalyseerd en gezocht naar mogelijke knelpunten.
We kwamen erachter dat sommige gebruikers na het toevoegen van een gerecht een knop zochten om terug te gaan naar het besteloverzicht om zo meerdere gerechten toe te voegen.
Die was er echter niet, de enige optie was om een pagina terug te gaan.

Om het gebruiksgemak te verbeteren en zo de conversie te optimaliseren hebben wij dus ook uiteindelijk deze knop toegevoegd.

De cijfers
Resultaten in de eerste 2 weken

Waar het gemiddelde conversiepercentage 2.0% is in de “Food & Drink” markt (Gebaseerd op een onderzoek met 733 websites) ranked de website die wij gemaakt hebben voor Bij Naveed met een conversiepercentage van 6.24% erg hoog.

 

Een resultaat waar wij (en de klant) erg blij mee zijn!

0
Conversie percentage
Naveed Malik
Naveed Malik
Bij Naveed
Lees verder
Als beginnend ondernemer met een TakeAway restaurant moest ik uiteraard ook een website hebben. Groenewoud Marketing heeft na een aantal oriënterende gesprekken een geweldige website gebouwd. Door de korte onderlinge lijntjes was het een genoegen om met Groenewoud Marketing samen te werken. Tijn, dank voor jullie professionele aanpak!
Interesse in een nieuwe website?
Vraag een vrijblijvende kennismaking aan!

Tijn Groenewoud

Ik leer je graag kennen om te ontdekken of wij je ergens mee kunnen helpen.

 

Géén irritant sales gesprek – puur om te zien of wij iets voor jou kunnen betekenen!

Klanten
Een aantal van onze andere klanten