Case study

Content Creatie

Shavemate

Shavemate had voornamelijk alleen nog met video’s geadverteerd en was toe aan variatie. Ze wilde graag gaan testen met afbeeldingen, en met succes!

 

Met de 4 verschillende afbeeldingen die wij hebben gecreëerd voor Shavemate, hebben zij in de eerste 2 weken een gemiddelde ROAS van 2.36 & een Conversie percentage van 3.04 weten te behalen!

Tijdlijn

Content Creatie

Hoe wij te werk zijn gegaan

Kennismaking

Tijdens de kennismaking, hebben we vastgesteld wat Shavemate graag wilde bereiken.
Dat waren 4 nieuwe advertentie creatives in de vorm van afbeeldingen. Ze hadden voorheen namelijk alleen nog met video's geadverteerd en ze wilden gaan testen wat afbeeldingen te bieden hadden.

Voorstel & akkoord

Normaal gesproken komen wij zelf met een aantal ideeën en stellen we deze voor. Maar de mannen van Shavemate wisten zelf al wat ze voor ogen hadden. Na samen overlegd te hebben over de ideeën kwamen we tot een akkoord.
Wij zouden de 4 verschillende ideeën uitwerken tot afbeeldingen in een vierkant & story formaat, in zowel het Nederlands, als in het Duits.

Uitwerken van het plan

Omdat we al heel snel duidelijk hadden wat het eindresultaat moest worden, konden we vrijwel direct aan de slag met het door Shavemate aangeleverde materiaal.

Feedback

Wij hadden in eerste instantie alle 4 de ideeën eerst alleen uitgewerkt in een vierkant formaat & in het Nederlands.
Hierop hadden we een aantal verschillende variaties. Na het feedback moment, en gekozen te hebben met welke variaties we verder zouden gaan, zijn we ook het story formaat gaan uitwerken.
Deze hebben wij uiteindelijk door een Nederlands sprekende Duitser laten vertalen naar het Duits, en zo ook de vertalingen verder uitgewerkt.

Afronding & lancering

Toen alle bestanden geëxporteerd waren, hebben wij deze aangeleverd en kon Shavemate de nieuwe advertenties lanceren in Nederland & Duitsland.
En met succes..!

De cijfers
Resultaten in de eerste 2 weken
0
ROAS
0
Conversie percentage
De media
Resultaten in beeld
Interesse in nieuwe content?
Vraag een vrijblijvende kennismaking aan!

Tijn Groenewoud

Ik leer je graag kennen om te ontdekken of wij je ergens mee kunnen helpen.

 

Géén irritant sales gesprek – puur om te zien of wij iets voor jou kunnen betekenen!

Klanten
Een aantal van onze andere klanten